April 8, 2019

News

6 gold at Gullsild 2018

This past Saturday was filled with celebration, beers and bubbles and the company of some of our great clients. For the third year in a row Larssen & Amaral have won the most gold awards at the regional design and communication competition Gullsild. We took home 6 gold and 1 diploma for our work for Haugesund Teater, The Norwegian Maritime Authority and Economio. For the second year in a row (and in the history of Gullsild) we were awarded Grand Prix. This year Grand Prix was awarded for our visual identity for Haugesund Teater. Congratulations to our wonderful clients who really allowed us to do what were best at—resulting in three great partnerships we’re extremely proud of. 



Client: Haugesund Teater
Winning categories: Grand Prix, Best Visual Identity, Best Website

Watch the case film here:

Category: Grand Prix
The jury’s statement (in Norwegian):
“Å vinne Grand Prix krever ikke bare å være best av alle vinnerne, men å være visjonær, nyskapende og sette ny standard. Denne jobben gjør akkurat dette, og den gjør det på et nasjonalt og kanskje om vi tørr å påstå internasjonalt nivå. Den skilte seg helt klart ut gjennom hele konkurransen, en jobb som fortsatt å gi, jo mer vi så på den. Den overgikk alle forventinger og Haugesund bør være stolt av en leveranse av så høy kvalitet. Slike jobber setter regionen og bransjen på kartet og bidrar til å vise hvor viktig vår jobb er for næringslivet og regionen.” 

Category: Visual Identity 
The jury’s statement (in Norwegian):
“For å skape en identitet vet vi alle at vi trenger grunnelementene logo, typografi og fargepalett. Denne jobben levere en levende logo, en sterk typografi og effektfull fargepalett som utgjør en helhetlig og tydelig identitet som ikke går på kompromiss med innholdet, tvert imot lar det innholdet skinne! Elegante, modige og gjennomtenkte valg har blitt tatt på hver flate og skaper en lekker og gjennomført identitet. Vi ser at designeren har skapt et univers som de kan leke med i det uendelige og vi gleder oss til å se denne profilen leve mange år videre. Gratulerer!” 

Category: Website
The jury’s statement (in Norwegian):
“Denne jobben har hatt kundereisen som fokus, først og fremst, og det synes. Den er brukervennlig, infomativ og oversiktlig. Innbydende interaskjon og tydelig prioritering av innhold. Den digitale flaten bringer profilen til livet og animasjonene er gjennomtenkt og forsterker opplevelsen uten å trekke til seg oppmerksomhet. En helstøpt nettside som oser identitet ned til fingrspissene — en forestilling i seg selv.”

 



Client: The Norwegian Maritime Authority
Winning category: Best in Craft

Watch the case film here:

Category: Craft
The jury’s statement (in Norwegian):
“Det var i denne kategorien denne jobben fant sitt gull! En solid vinner i en veldig sterk kategori. Dette er imponerende stykke arbeid, med et helhetlig illustasjonssystem, nydelig fargepalett som sammen gir dybde til identiteten. Det er et håndverket i seg selv å levere et så så heroisk omfang. Vi veiver flagget for vinnerjobben.”

 



Client: Economio
Winning categories: Best in Graphic Design, People’s Choice Award, Visual Identity (Diploma)

Watch the case film here:

Category: Graphic Design
The jury’s statement (in Norwegian):
“Vinneren er både visuelt og strategisk meget sterkt. Juryen likte veldig godt prosessen med hvordan de har inkludert målgruppen fysisk og på snapchat i utviklingen av prototyper og til slutt selve produktet. Resultatet i valg av farger, fonter og oppsett er upåklagelig. Vi skulle ønske vi hadde noe som dette da vi vokste opp, så hadde vi kanskje ikke hatt nettbank-angst.”