Små lokale teatre sliter i dag med å engasjere et større publikum. De konkurrerer med underholdning som konserter, kino og Netflix. Haugesund Teater trengte å nå ut til et eksisterende publikum, men også engasjere et bredere publikum som ikke vanligvis går på teater. Å blir synlig og engasjere ble nøkkelord i våre løsning.
For å engasjere publikum i dag, var vår strategiske tilnærming å tenke digitalt først. Vi utviklet en levende og dynamisk identitet, hvor logoen som hovedelement, ble en scene for teateret. En bokstavelig flate for å promotere innhold og forestillinger. For å sørge for en mer engasjerende løsning lagt vi en identitet som ble brakt til live gjennom animasjon og film.
For å engasjere publikum i dag, var vår strategiske tilnærming å tenke digitalt først. Vi utviklet en levende og dynamisk identitet, hvor logoen som hovedelement, ble en scene for teateret. En bokstavelig flate for å promotere innhold og forestillinger. Identiteten baserer seg på kraftig typografi, teatralske overganger og interaksjoner, og godt bruk av foto, film og animasjon.