Gründerselskapet Ume.tv kom til oss med et nytt digitalt produkt. De hadde sett seg lei av store internasjonale selskaper som hindret små og mellomstore skapere å vise frem sin nisje til verden, og hadde en plan for et nytt digitalt produkt som skulle være en kombinasjon av Youtube, Patreon og Twitch. En rettferdig og brukervennlig innholdsplattform for godt innhold, uten reklame og komplekse algoritmer.
Sammen lagde vi en levende identitet, skinnet prototypen og spisset konsept og budskap. Et tydelig budskap og en enkel salgsside gjorde ideen levende og forståelig - noe som er essensielt når du skal lansere et produkt som ikke finnes i dag.
Selskapet skulle utfordre, men samtidig oppleves personlig, ærlig og rettferdig. Vi skapte derfor en levende identitet for den digitale hverdagen med video-elementer i mykt uttrykk, farger som utfordrer og en font med personlighet. Identiteten er skapt for å tones ned i appen og forsterkes i kampanje uten å miste sitt personlige preg og utforming.